Monday, March 21, 2011

::: "TERLALU KURUS... CANTIK ATAU DERITA?" :::

Wanita Hari Ini 21.3.11



CANTIK KE NI? MCM ANTU PN ADE...


Topik : "TERLALU KURUS... CANTIK ATAU DERITA?"

Selalu kita bincang mengenai XXL, obesiti dan kegemukkan. Kali ni, atas pandangan penonton, kami bawakan topik mengenai kekurusan. Bersama seorang pakar pemakanan sebagai tetamu hari ini, mengupas topik menarik ini.


kt bwh ni ade beberapa pandangan org ramai tentang topik WHI ari ni... sy pn komen gak hahahaha



  • You and 109 others like this.

    • Hasya Hamim kurus klau sehat oke...yg penting BML seimbang :)
      about an hour ago ·  ·  3 people

    • Norazreen Rohisham topik best...alaaa....x dpt tgk,erm...
      about an hour ago · 

    • Ainie AniEs Cmne nk kre BML ea?
      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Azlyda Azman Tq whi.. Topik yg menarik.
      about an hour ago · 

    • Nurilyana Sanip kurus sgt pn payah..stamina x kuat..nt buat keje ckit da penat.
      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Nur Fazrina kurus sangat pun merbahaya gak tau . nanti kene apendik pulak . nan kurus bole tapi jangan terlampau kurus !
      about an hour ago · 

    • Norazreen Rohisham klu kurus siht xp n jgn trlalu krus sgt,bila trlalu kurus sgt pn bknya cntik...
      about an hour ago · 

    • Meister Fauzi Jaszle bagi sy yang sgt kurus ni. sy rasa derita.. sebab bukan setakat saiz seluar 28 untuk saiz lelaki tak muat...kdg2 kena alter. haish. baju pun sama.. kdg2 saiz XS tuh lah muat tapi limited. But, Syukur as long as sy sihat. :)
      about an hour ago · 

    • Ieya AHcai topix best tp xdpt tgk.... :(
      about an hour ago · 

    • Gwendelina Bermas Huhu. .intresting t0pic 4 2day. .sya tg0l0ng lam glgan kurus. .nk jga thu pa y dbncgkn. .
      about an hour ago · 

    • Hasya Hamim sori BMI dear,not bml..hehehe
      about an hour ago ·  ·  2 people

    • Odarina's Kitchen tringat drama 'gadis semasa sunsilk'...kurusnya dia...
      about an hour ago ·  ·  2 people

    • Ainie AniEs Eh silap taip dear..hehe
      about an hour ago · 

    • Firliza Lizafir terlalu kurus kadang2 tak cantik jugak sebab npak tulang aje...memg derite la....lagi 1 baju pun sush nak cari...
      about an hour ago · 

    • Fazz Eyll Popipop T0 skiny eeeee mcm lah tengk0rak bjln..hahaha
      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Hasya Hamim 
      BMI = Berat (kg)






      ______________________
      ...See More

      about an hour ago ·  ·  4 people

    • Puteri Badrisyah Bahaya kalau kurus sngat..tp gemok pon jgn terlebey sgt.. Senang dapat sakit!..suke topik hari nie.
      about an hour ago · 

    • Norilezah Kadmin kurus sgt pon tak cantik.... biar la berisi sikit.... kecuali org yg mmg metabolisme dia tgii mmg tak leh nak buat ape la...DERITA tak mengenal kurus atau gemuk....ada jgk org yg gemuk tapi menderita... begitu juga sebaliknya... :)
      about an hour ago · 

    • Noor Azwani Mohamed Ridzwan bg sy yg gemuk ni..sememg nyer nk kurus..tp kena tgk tahap kekurusun itu...tlalu lurus lh dikatakan xcukup zat makann @ xcukup makan..org kurus ni sush nk bt kerja tlalu berat..senag cerita...xleh tlalu kurung & xleh lalu gemuk...berat badan mesti seimbag....
      about an hour ago · 

    • Raja Faradyna Raja Iskandar kalau kurus tapi kesihatan terjejas,derita jugak.kalau BMI ok sihat lah tu walaupun badan besar ;)
      about an hour ago · 

    • Yusilawati Md Yusuf klau kurus mmg cantik...tp klau tlalu kurus lg la x cantik,,,,jgn cantik luaran sahja tp dalamn x cantik"xsihat"
      about an hour ago · 

    • Nurqaseh Herlynn xdpt tgk.....topik ni kne mngena ngn sy...klau de tips2 tlg update...huhu
      about an hour ago ·  ·  3 people

    • Yatie Baharum Kurus sihat x pa....jimat duit x payah G slimming centre & boleh pkai baju yg berthun2 dulu.
      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Puteri Badrisyah Tp ada gak yg kurus giler, selalu jadi bahan ketawe...tp jgn la kurus sampai nampk tulang..
      about an hour ago ·  ·  2 people

    • Princess Ima kalau ttlalu kurus xcantik kot....
      about an hour ago ·  ·  2 people

    • نور فرهانا محمد سليم kurus sgt x lw..xda shape..pakai kebaya pun xda btk..ingt lw sgt ke model2 yg kurus sgt..berat kn sm dgn tinggi.
      about an hour ago · 

    • SuhaiLa Ismail kurus sgt xelok gak n xcantik.. yg sedang2 laa
      about an hour ago · 

    • Ainie AniEs Mekaseh..
      about an hour ago · 

    • Ee Day sedang2 gak yg ok... sederhana dlm segala hal kan dtuntut oleh agama kita... gemuk2 sgt pn tak bgs n kurus sgt pn tak elok...
      about an hour ago · 

    • Irdawati Rahman sy kurus, cume 43kg je tggi sy 159.5cm (BMI sy kurang la).... ermmm... mcm mn nk tambah berat bdn ye.... mkn byk mn pun, sy msh kurus lg smpai skrg.. wlupun dh ade 2 org anak...
      about an hour ago · 

    • Sherry Al-Quadri best la topik ni, rugi x dpt tgk..keje la..
      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Dianah Awang gmuk ke krus ke jnji sihat...
      about an hour ago · 

    • Beybeh Ashseraa tembam is better ....
      about an hour ago ·  ·  2 people

    • Un Cel Bengy Kurus cantik klau da shape bdn.tp klau tlalu kurus.masalah tu.hehe..
      about an hour ago · 

    • Chienta Chandurry mcm sye kurus berat cme 46kg jew tp sihat jew..walopn kuat mkn tp ssah naek..stengah wanita trlalu kurus mybe sbb xnk gemok bwt bnda bkn2 cntoh biler mkn dyeorg muntahkn blik tuh dikatakan cri pyakit dh taw kurus tp nk kurus,bersyukurlah ape yg ade..tp kalu kurus sgt pn bkn yer cantik pn org nnti kata mcm papan..
      about an hour ago · 

    • Darling Shoot kurus berbentuk cantik la...hahhahaha
      kurus kering ape cantik?? nk tgok pun x lalu..hihihi
      sebb tu zaman LONI ada je yg menambah2 ciptaan Tuhan supaya yg kurang nampak lebih menonjol..hurmmm...
      nk CANTIK ler katekan....

      about an hour ago · 

    • If Ti Yeay! Topic yg ku tunggu2 slama ni.. Harap discussion hari ni dapat menyelesaikan masalah sy =)
      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Shamzurina Abdullah mmg x cntik klu terlalu kurus......
      about an hour ago · 

    • Chieytein Kyut Alhmdllah,akhr ny whi mgluarkn jga t0pik y sy nanti2 kn..dlu berat sy plg berat mcecah 48kg..tp skunk scra mdadak,brat bdn sy mnurun,dan plbgai cra sy lakukn tk nek kn blik berat bdn sy blik,even b c0mp,minyak ikan,.mkn byk2,tp xbrjya..berat bdn sy skunk 40 j..sy dsindir 0leh kwn2,.kdg2 sy smpy mngis pk kn hal y mnimpa dri sy ni..pnh dgr x sal mkn byk ner pn brat bdn xnek2?mantain j..npe ia blaku pda sy skunk?scra tbe2..mgkin ni ujian tk sy...sy trime
      about an hour ago ·  ·  3 people

    • WuLfrick de RiDwan ada dua kategori , stu bdn yg kurus berisi dan stu laek bdn yg kurus langsing thp kritikal. . .kbanyakkn skrg ne ppuan yg kurus langsing , agak x cntik tp ada sesetngh tue cntik lau pndai bgaya lha , derita pabila sering jd target pjenayah ragut dll.
      about an hour ago · 

    • Pyzal Sanders sye xkesah kalau sye kurus or gemok...coz yang paling penting jaga pemakanan,selalu besenam,mengamalkan diet yg d sarankan....janji sihat wa'alfiat....
      about an hour ago · 

    • Mizza Estrada kurus sangat xcantik...baik berisi sikit dan tak nmpak terlalu gemuk...tapi apa yang bestnye...org kurus bleh mkn banyak2...am am am...gagagagaga
      about an hour ago · 

    • Gee Ee sy kurus...tp kdg2 mudah utk cari pkaian lg best dpt bli yg saiz bdak2 lbih jmat..tp saiz sluar 2 agk susah,wlaupun ad jgk saiz tp rse xsesuai nk pkai cz rse cam nmpak sekeping je..
      about an hour ago · 

    • Dayang Zai Kurus.tapi sihat ok.
      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Chieytein Kyut Gve us a tips cne nk + brat bdn..cz im realy suffring b0ut it rite n0w..a REAL gud tips..realy mean it.
      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Fau Fauziah saya nak kurus tp xthan lapar,,,,nak buat mcmana ye?
      about an hour ago · 

    • ViaNney Lr terlalu kurus = deritaa!
      about an hour ago · 

    • Junaidah Abdul Tahib Kadang2 terlalu kurus pn x ctk gak
      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Angel Sj Terima je lha bdn 2 mcm mna...jnji sihat ceria.haha.
      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Veny Linge KURUS ITU DERITA ! wanita sekarang obsess pada badan kurus. Ramai yg berpendapat kurus itu cantik..pada saya,Hidup biarlah sederhana..Bukan berat badan yg menentukan kecantikan tp ukuran badan yg propotion dan yg paling penting kesihatan badan dan kulit..
      about an hour ago ·  ·  4 people

    • Lieza Noor Liza Kurus tu x cantik......!
      about an hour ago ·  ·  1 person

    • Yuyun Huda Ismail kurus??sape cakap cantik..suami saye tinggal kan saye kalu saye kurus..
      59 minutes ago ·  ·  1 person

    • Qaseeh Qaish topik yg menarik...rata2 org skrg ni semuanya nk kurus...smpaikan ada sstgh org sggup berhabis duit beli produk2 yg dpt kuruskan badan...pdhal kesannya pada kesihatan, kita sndri tak tau...ada juga yang sggup tak makan..tak kurang juga yang makan lepas tu muntahkan semula makanan tu...yg kdgkala smpai memudaratkan kesihatan...kn derita namanya tu...benarlah kata orang kecantikan itu melalui penderitaan...
      58 minutes ago · 

    • Masnor Laili Lilys jgn lh kurus sngt... 1.x cntuk pu..2.dh tentu senang dpt penyakit..3.dh mcm papan lapis...oleh itu SEIMBANG IBM badan, itulh cara yg beto dn dptkn nasihat dktor.
      54 minutes ago ·  ·  1 person

    • Ceroi Coon kurus xtakot tumbang kene tiup angin ke
      53 minutes ago · 

    • Zoyus Dourz tak cukup makan kot..ehe..
      50 minutes ago · 

    • Anne Ryan BADAN KURUS?
      CANTIK= bagi orng yg mempunyai badan sehat, langsing, dan ceria selalu
      DERITA= bagi orng yg mempunyai badan tak sehat, makan banyak pun x gemuk2, tak ceria dan selalu malas2an.

      50 minutes ago · 

    • Eila Zarilawati Mustaffa dulu sya kurus sgt, waktu umor 20thn msa kawen berat 39kg...skrg bila dh anak 3, berat 54kg...BMI 22( berat bdn unggul)
      47 minutes ago · 

    • Sarah Ishaq sy nak kurus dan sht hehe..ye la x ksh la kot klau kurus jgn gemuk sbb kalo tgk top model sume tu pon kurus kering jer tp tgk la siap bole buat duit lg dgn kekurusan tu tp kalo gemuk bkn kate nak jd model,org lelaki kalo tgk pon tak nak..realitinye la kn..,
      42 minutes ago · 

    • Ayufiqa Effendy lumrah manusia..xkn pernah puas dgn ape yg dh diperolehi..smuatu disbbkn oleh nafsu yg mmg ada dlm diri manusia..dh kurus nk gemuk plak,yg gemuk plak sdaya upaya nk kurus..hmmm..
      41 minutes ago ·  ·  1 person

    • Chieytein Kyut Kna tw gk,y tlalu krus,bkn di0wg nk..lau ley xm0 pn hal cm ni jd..aish..0wg tw,sindir j tw..ad k di0wg phm prasaan kt0wg y hdpi mslh ni??..
      39 minutes ago · 

    • Wann Ariani Megat Saya bukan dr golongan gemuk tp pernah 1 masa sy rasa agak tembam, sy amal drastic diet...dlm 3bln dpt kurangkan 15kg...seronok sgt, tp ramai complain, kurus kering. Kalau nak ikut cakap org, semua serba tak kena, kurus, gemuk...semua jadi masalah di mata org....
      29 minutes ago · 

    • Syazwan Aca nnti jadi mcm bini popeye the sailor man.. haha
      25 minutes ago · 

    • Wan EQin Bg sy x salah gemuk ke krus ke janji pndai jge kesihatan diri..jgn wat diri kite mderita sudah la..sy seorg yg b'badan kcil sering di ejek oleh rkan2 skeje..kdang2 bleh wat sy jd stress..sy x mintak di jd kan begitu..itu lumrah yg Maha esa..sy cube ingin mjadi sdikit berisi tp x th mcm ne care nk wat dgn cr yg btul..
      24 minutes ago · 

    • Wan Hazlin dulu sya terlalu obses nk kurus...mungkin cara sya yg salah smpi memberi kesan pada kesihatan sya.....skg nie sya xkisah dh gemuk ker kurus ker..janji sya amal kan permakanan dan senaman yg betul dan badan sya sihat....dh cukup bg sya.....
      23 minutes ago · 

    • Safina Ideris cukup je la ape y ade...asal bdn sihat n kuat tok skang n mase depan..dah sihat, sume boleh buat kan...
      16 minutes ago · 

    • Putra Ayie bagi pendapat saya...kalau org tu gemuk tinggi dan kurus pendek..memang tak sesuai...kalau gemuk pendek..nampak cute...kurus tinggi..nampak cantik..haha
      14 minutes ago · 

    • Zaiton Zamri trlalu kurus kadang dsebabkn gen keluarga..buatla cam mane pn mmng xbole gemuk..mcm saya gen family sihat belaka..
      14 minutes ago · 

    • LAa Dolce ARe LYa Terlalu kurus pun xelok utk kesihatan.....nampak macam xsihat,,
      12 minutes ago · 

    • Ally Lily Suhaili Sulaiman sy 28thn..ada dua anak..dr sek mnengah spai skang bdn tetap kurus...nak kt selera mkn xde sy mkn mcm bela hantu raya..doc kt metabolisma tinggi..kena check tiroid..tp so far xde bengkak dimana2..berat 47 48 x naik2..tinggi 163..dah xtau mcm mn nak bg berisi sikit sbb kurus tulang je nampak..
      6 minutes ago ·  ·  1 person

    • Engku Diana badan saya kurus dulu saya gemuk lpas uw bila jaga makanan kurangkan makan makanan berlemak tpy bila kurus terlampau kurus tapi ikut pilihan baju g sesuai jgakla jgn pakai baju yg ketat nanty nampak kurus jdy pakai baju yg agak besar dn mavam jatuh dekat badan..
      6 minutes ago · 

    • Henna Dayu Designs 
      Kurus dan lansing itu cantik dan menawan tetapi jikalau terlalu kurus ianya derita!


      Lengkuk dan bentuk tubuh wanita kebiasaannya menjadi pusat perhatian lelaki. Namun, antara wanita bertubuh kurus dengan wanita bertubuh gempal, manakah yang...See More

      4 minutes ago · 

    • Nur Baizura mcm saya,sy mmg kurus..tinggi 158 berat 40..so bmi sgt lari... ramai kwn yg tegur but sy wat dunno jer..as long saya eppy.. sy pn jenis yg kuat mkn tp mmg dh keturunan,xnaik2 pun.. btw,im eppy n leh share baju wif my mum n my sis... org laen ada? xda kan... heheheh
      4 minutes ago · 

    • Wanie Nur assalamualaikum,,,,,,kurus ke,,,,atau gemuk ke,,,yg paling penting,,,,,kesihatan,,,,,,,kalau badn kurus,,,,,x chat,,,,,x demakne nye,,,,,kalau bdn berisi lg buat kite chat,,,,,x de pnyakit,,,,,better kta cm 2 kn????????he,,he,,,,,,pe2 pun,,,ksihatan first,,,,,,,,n bersyukur dgn ape yg de......
      3 minutes ago · 

No comments:

Post a Comment

KOMEN TANDA SOKONGAN

Categories