Tuesday, May 24, 2011

JANGAN MUDAH PERCAYA KHABAR ANGIN: TAK HALAL KE ADA DNA BABI KE? MENGARUT SANGAT

Salam semua...
Wah kenyangnya lunch mkn sup tulang hehehe, JS buat sendiri tau... halal je n takde pape yg haram hahahah... mcm pelik lak bunyinya... saje je nk sesuaikan ngan tajuk entri JS ari ni... Kita sbg seorang yang berpelajaran bukak minda n gunakan apa yg cikgu ajar kt skolah or prof2 kita ajar kt Uni tu... jgn tau belajar tp tak tau nk relate kan dgn kehidupan seharian... Apa yg JS bole kata sia2 sgt bila org yg berpendidikan tinggi tp sgt mudah terpedaya n percaya ngan khabar2 angin... 

Sekarangkan tgh hot kata SR ade campuran babi la arak la... meatball ikea tak halal la... dok main pas2 dr sorang ke sorang n at the end berita tersebar n semua percaya... ADUH!!! helloooo stakat ckp2 kosong je tu...ade motif masing2... agenda tak senang tgk SR n MEATBALL tu laris n sedap so ade la sesetengah individu yg tak bermoral ni kuakan statement mcm tu... n bole dkatakan fitnah semata2 n kita percaya bulat2...

Satu je JS nk pesan... selagi ianya tak dsiarkan kt news ckp haram n so on... jgn percaya lah ngan berita2 yg tersebar... percaya hanyalah pada bukti dan pengesahan yg dbuat oleh pihak berwajib ataupun pengumuman dr mufti2 or badan2 kesihatan yang mengesahkannya... selagi takde pape buat bodo je lah ttg khabar2 yg beterbangan...

Justeru itu, orang ramai dinasihatkan supaya melayari laman web www.halal.gov.my untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai syarikat yang memiliki Sijil Pengesahan Halal Malaysia.


No comments:

Post a Comment

KOMEN TANDA SOKONGAN

Categories