Thursday, May 5, 2011

TERSENTUH SANGAT DENGAN KEKEJAMAN MANUSIA TERHADAP BINATANG

Salam semua...
smlm js jalan2 baca blog kwn2 n tak byk la bole jalan2 sbb guna bband kan... terhad sgt tak mcm masa dok kolej takde limit nk online... hmmm jalan2 js terjumpa 2 blog yg memaparkan kekejaman manusia pd binatang, thanx to shidi n kondakondi. video2 yg diorg tunjukkan memang wat js tersentuh n rase geram sgt2 tgk manusia kejam mcm tu... syukur jgk la manusia2 dlm video tu bkn asian tp semuanya berkulit putih aka mat saleh la... from US n denmark... lepas tgk video2 tu js terus jd kesian tau nk mkn lauk yg kakak masak, kebetulan masa tu kakak buat ayam 3 rasa, terbayang2 cara diorg seksa n bunuh antaranya ayam la... memang menyayat hati sgt2... videonyer ade js dh dwload cume nk upload guna bband ni memang menyiksakan lah...lg2 video tu berdurasi 9 minit n besar la mb dia... so hope soon js akan upload la... so wat masa skang js gambarkan ye ape yg js tgk dlm video tu... dlm video tu ade dia tunjuk pasal:

1. Babi (bb)- js tau la bb tu haram but ia tetap binatang n rase kesian tu tetap ade... dlm video tu dia tunjuk mcm mane org putih "sembelih" aka bunuh la tuk dmakan... ni bb belaan la dlm kandang besar, yg umur 3 4bulan diaorg main baling n hempas kt lantai kuat2, lemaskan guna gas, korek perut bg seksa pastu mati sendiri, yg bb dewasa diorg main tembak kepala, gantung mcm gantung org salah, gantung kaki n guna pisau stat perut sampai leher...eeeeeee kejam!!!

2. Ayam- stat dr penetasan baby ayam, diorg pilih betina je sbb yg betina hasilkan telur n jantan nothing...so yg betina d asingkan n yg jantan sgt2 kesian sbb diorg kisar hidup2 pastu buang...eeee nape kejam sgt, kalo tak nk bg la kt sape2 bela bg kt js pn takpe... pastu selebihnya masuk pastik beg ikat n buang mati lemas mcm tu...kesian sungguh... yg induk2 betina yg dh pencen dh tak leh bertelur dbiar mati tak pn diorg patahkan tengkuk n hempas kt lantai tak pn pijak je... tak pn pukul guna kayu... nape mcm tu, kalo tak nk jual la kt kedai sbg ayam pencen ade je yg beli...

3. Lembu- tau2 la kt us n so on pentingkan susu so lembu2 jantan yg baru lahir terus dpijak, dibunuh dgn kejam, dtembak kepala...sbb nk yg betina je sbb nk susu...kua2 dr perut terus bunuh jahat giler... pastu lembu2 induk betina yg dh tua n takde susu diorg main tembak kepala je, tak pun cucuk ngan garfu besar kt perut, takpn diorg potong ekor ikat kepla n korek otak lembu guna besi panas... tak pn diorg letak dlm satu mesin mcm ketuhar kot n dibiar masak eeeee hidup2 tu... bengong la... pastu ade lg diaorg masuk mesin n kisar hidup2 lembu tu, n diorg siap potong kemaluan or tempat susu lembu tu masa lembu tu hidup n dibiar sakit n terseksa hingga mati...memang giler...nape tak sembelih elok2 ni kejam giler...

4. Ikan2 besar like dolphin or paus- bkn ke ikan2 ni dlm lindungan tp ttp berleluasa dtangkap n ara diorg siang tu kejam bg js...tau nape? bayangkan ikan lumbe2 yg cute n comel tu dletak atas lantai dseret atas jalan tar hidup2 n tak pn ambil pisau terus cucuk kt kira leher la n zap belah n menggelepar la ikn tu...memang seksa js tgk...

Nape manusia ari ni makin kejam...ni y kita tgk kt binatang, kt manusia js tak sanggup nk tgk wpn videonya byk kt utube tu... js paling anti kekejaman kt binatang ke kt manusia ke... why why why!!! kt bintang khususnya fokus entri js ari ni... nape seksa mcm tu wpn pastu nk dmakan or masak... byk cara lain tuk "sembelih"... js sgt tak menyokong cara barat ni... js sgt2 yakin korang pn bersetuju ngan js n rasenyer gambaran ni dh cukup tuk menyatakan betapa kejamnye diaorg n video sure korang tak sanggup nk tgk... kalo nk tgk gak search je kt utube byk je...

sape sokong js angkat tangan mcm usop whilcha hehehe takde lah gurau je...sape sokong berilah komen2 bernas anda disini ya... kadang2 pk jd vegi lah kalo mcm ni sbb tak sanggup tgk binatang dseksa mcm tu... but syukurlah malaysia tak mcm tu so js masih bole mkn lauk2 seumpamannya lah...hehehehe

14 comments:

  1. yup sgt2 kejam...
    kalo nk tgk video dia try dis

    http://www.youtube.com/watch?v=YbIkZg0T0l0&feature=player_embedded

    ReplyDelete
  2. trasa ingin mcarut!!!!
    kenapa dorang nie bodoh sgt..
    sumpah memang dah x dew prasaan ksian da nie..
    binatang 2 smua myumpah jew dorang..
    hai patt la negara dorang asyik kne malapetaka..
    ish ish..sorry bro ter emo suda

    ReplyDelete
  3. ayie?
    nabilah: its ok...just go ahead... js sokong je sbb diorg memang melampau tahap dewa...

    ReplyDelete
  4. kejam!!!kejam!!!!! i hate them!!!!!

    ReplyDelete
  5. yup i agree wif u idati...sure diorg dh kena sumpah oleh binatang2 tu...

    ReplyDelete
  6. kejam.. aku ni jiwa je cam pailang. tapi dalam hati aku masih berperikemanusiaan.. aku sayangkan binatang.. siyes..
    orang yang bangang camtu lebih teruk dan bodoh berbanding haiwan.. patut diorang yang aku sumbat dalam kandang, bagi rimau makan. setel

    ReplyDelete
  7. salam khalidah...hahahah
    tu mcm ringan sgt la hukumannyer... heheheh

    ReplyDelete
  8. wah kesian nye...kejam nye....yana pun br je kehilangan kucing yana....entah mane lah dia hilang...siapa lah yang ambil...skrg tgl seekor je kucing yana yang bernama lala....kiki dah hilang...:(...kesian gak tgk lala main sorang2...selalu ada kiki yang teman kn lala main kerjar2...skrg tak ada...

    ReplyDelete
  9. o ye ke yana... ciannyer lala...
    kucing2 sy pn byk kena curi...geram tol...kalo kurung rase kesian bile lepas kena curi lak...adoi

    ReplyDelete
  10. sediy nyer..na nanges..='((
    eeemmmmm

    ReplyDelete
  11. salam syahirah...
    yup sgt kejam sy pn tak sampai hati tgk...sedih pn ade...

    ReplyDelete

KOMEN TANDA SOKONGAN

Categories