EDILSON NASCIMENTO: MODEL LELAKI SENSASI DUNIA


Edílson Nascimento (Edílson Nascimento Azevedo) dilahirkan pada 1 April 1986 dalam keluarga yang sederhana di negeri timur laut Paraíba, Brazil. Beliau dibesarkan di ibu negeri, João Pessoa. Dalam usia yang sangat muda dia meminati bidang sukan, khususnya seni mempertahankan diri. Beliau mempelajari judo dan akhirnya memperoleh tali pinggang hitam seperti yang dihajatinya. Semasa pertandingan judo itulah Elian Gallardo, pemilik agensi model Elian Gallardo di kota Recife (modal negara Pernambuco), mengesan bakat edilson dan melihat potensinya sebagai model. Elian mendekati Edílson dan mengundang beliau untuk menandatangani kontrak dengan agensi itu. 

Pada usia 16, Edilson memulakan langkah pertama sebagai model semasa Minggu Fesyen Paraíba, dia mendapat pujian dari pihak media. Oleh kerana masa itu dia lebih menfokuskan kariernya untuk pertandingan judo, jadi dia telah menarik diri daripada dunia model buat seketika. Namun, takdir telah memilihnya untuk bergelar seoarng model terkenal. Kemunculan pertamanya adalah pada pertunjukan fesyen wanita di Santa Contemporânea, Edílson memulakan pertunjukan fesyen dengan hanya memakai Speedo dan berjaya mendapat perhatian dan sorakan para wanita di situ. Kerjayanya telah mula berkembang sejak itu dengan  mengambil bahagian dalam pertunjukan fesyen dan acara lain, dan telah model pakaian untuk label terkenal di bandar kelahirannya. 

Penyertaan edilson dalam pertandingan Mr Malaysia 2007 sedikit sebanya telah memanaskan lagi namanya dipentas modelling walaupun tidak memenangi apa-apa gelaran. Tidak lama selepas itu, Elian Gallardo Model telah melancarkan ruangan baru dalam laman webnya yang dipanggil "UVA" yang menjadikan edilson sebangai model pertama dengan pose-pose yang cukup sensasi. Edílson terus menjadi sensasi dunia modelling di internet dan akhirnya ditemui oleh jurugambar profesional dan agensi-agensi model di Amerika Syarikat, seterusnya mengundang edilson ke New York pada Februari 2008. Kini edilson adalah antara model lelaki paling hot dunia... dan juga menjadi pilihan utama label-label pakaian dalam terkenal untuk menjadi mewakili label tersebut, nak kenal tuan badan? jom tengok kat bawah ni...







edilson nascimento



Comments

Popular Posts