FOLLOWER BUKAN PENGUKUR POPULARITI

Salam semua...
Pagi tadi kul 5.20am abg yen selamat sampai KL... naik bus 7 jam hehehe... sampai-sampai KL naik teksi ke rumah kakak then kena charge RM16, pertama kali naik teksi bayar banyak tu... bayar lah janji sampai kan hehehe. So berbalik kepada tajuk entri kita pagi ni, follower bukan pengukur populariti... wah bercakap macam otai pulak abg yen ni hahaha... otai ke? sure ramai yang bersetuju tak kan hahahaha... takdelah abg yen melawak je hehehe.



Follower ribu riban... femes ke dia kalo entri-entri yang dihasilkan tiada impak dan meninggalkan kesan dihati para pembaca, femes ke dia kalo entri-entri yang dihasilkan hanya bersifat copy and paste... semua orang boleh buat kan hahaha... femes ke dia kalau hari-hari curi traffik blog orang je? ni bagi blogger-blogger yang menggunakan taktik kotor la bak kata my mentor IZAMIR RIDZWAN mencuri traffik blog orang adalah sesuatu yang sangat hina... nak berjaya gunalah cara yang betul.

So bagi yang follower ribu riban tu plus entri-entri yang the great... kamu memang layak berada ditempat kamu sekarang but bagi yang follower ribu riban tapi menggunakan taktik kotor... kamu tak layak digelar blogger sekalipun. So bagi abg yen walaupun follower kamu puluh-puluh je tetapi entri-entri kamu tetap memberi impak yang besar, kamu adalah seorang blogger yang hebat. Sebab bagi abg yen ye diakui follower yang ramai for sure semua ckp wah hebatnyer dia... tapi kena tengok jugak lah impak yang dihasilkan dan kalo its nothing so ia tetap nothing.

So bagi yang follower sikit tu, jangan rendah diri dan sentiasalah berusaha menghasilkan entri-entri yang power dan berbisa untuk berdiri sama tinggi dengan blog yang mempunyai follower yang ramai... follower yang ramai belum tentu pembaca setianya ramai... renung-renungkanlah... apa yang peting wonderpets!!! eh salah plak apa yang penting kerjasama!!! "Blogger sentiasa menyokong blogger"...

Popular Posts