TIPS CINTA JARAK JAUH


Tiada sesiapa pun mahukan hubungan cinta jarak jauh disebabkan rasanya yang terseksa dan kerinduan yang terlampau. Namun, setiap halangan pasti ada penyelesaiannya. Apakah rahsianya? Ikuti beberapa tips ini untuk menjadikan hubungan ini berkekalan!

TAKE MY HAND AND NEVER LET GO

Tanam sifat percaya pada pasangan masing-masing
Bukan mudah untuk kita berjauhan dengan orang tersayang. Pabila teringat, pasti timbul bibit curiga mula mengulit perasaan. Setiakah dia di sana? Sebenarnya, kepercayaan adalah satu perkara penting untuk hubungan ini. Bina sifat percaya antara kedua-dua belah pihak kerana ia penting untuk mengelakkan diri daripada sentiasa berfikiran negatif antara satu sama lain.
Dari email ke snailmail
Excitement mungkin semakin hambar untuk menerima khabar darinya akibat terlalu kerap berbalas email. Apatah lagi kiriman sms yang kerap kali diterima menyebabkan komunikasi bertukar kepada suram. Adakalanya, mengamalkan kaedah lama seperti memucuk surat mampu menerbitkan rasa rindu yang meluap-luap. Ini kerana kiriman surat membuatkan anda tertunggu-tunggu dan tidak sabar untuk membaca kandungannya... yg ni mcm tak praktikal plak... tp cadangan abg yen kurangkan sms or kol betul tak?
Sama-sama bersetuju dengan keputusan untuk berjauhan
Apabila salah seorang daripada anda terpaksa berjauhan, pastinya situasi ini meresahkan. Keputusan untuk berjauhan perlu diambil kira perasaan pasangan anda. Kata sepakat adalah sangat penting untuk mengekalkan hubungan cinta jarak jauh. Pastikan kedua-dua belah pihak sama-sama bersetuju untuk berdepan keputusan ini. Usah bimbang, cinta yang matang biasanya dapat menghindari perpisahan.
Buat kejutan untuk si dia
Berikan kejutan demi kejutan kepada pasangan untuk mengubati kerinduan. Antaranya, kirimkan sejambak mawar merah berserta coklat. Ataupun berikannya lawatan mengejut agar si dia lebih menghargai dirimu kerana pengorbanan yang sanggup dilakukan. Pastinya rindu yang mengulit jiwa terubat pabila diri diberikan kejutan yang menyeronokkan.

PESAN ABG YEN: Jauh ke dekat ke... semailah cinta sedalam-dalamnya.

Popular Posts