::: Ketiadaan GULA di Kelantan n Pahang :::



















Pelikkan gula bole abis?
kerajaan kata bekalan gula cukup tuk tampung penduduk...

tp mcm mane bole kehabisan?
disorok?
disengajakan kehabisannya?
diseludup kemana2 la?
saje je sorok cz nk jual mahal nanti?

ni aku nk cite kt kelantan la lg2 kt kwsn pasir mas n tm...
gula sejak seminggu lepas memang nazak giler...berebut2 org nk beli...
dh la sorang boleh beli 2 je tp manede org bodoh kt dunia ni...
semua bijak2...

kalo dh sorang bole beli 2 kilo gula je...pandai2 la nk jdkannya berganda...
mcm aku la...aku pg beli gula beramai2...
ko beli 2 aku beli 2 hang beli 2 cheq beli dua...dpt byk dh...
aku rase baik tak payah wat catuan mcm tu 
cz semua org pn pandai gak nk auta nk beli lebih...
kan kan kan!!!

dh 2 ari sejak selasa n rabu gula memang takde langsung wpn sebutir...
kt umah aku wat air pakai susu je...
dh cr semua kedai runcit n pasaraya memang takde...
aduh...mcm mane ngan org berniaga...???
kate takde gula tp berniaga jgk...
ke diorg ni ade deal ngan pemborong2 gula?
hahaha
sape tau kan....

syukur la 
ari ni masa aku pg salah satu pasaraya kt tm nk beli feel fresh sebenarnya 
tp dh nampak gula beli terus la kan...
pekeje dlm tu siap pesan kalo awak nk byk 
awak pg byr dulu 2kg pastu masuk balik n beli lg wat mcm tu la...
so ari ni ade la gulanyer...bole wat air dh la...but aku tak tau sampai bile tu ade...
biasa gula ni jap je ade....
konspirasi pe la ni...

saje je nk kongsi cite...tq3x

Comments

Post a Comment

Popular Posts