TIPS UNTUK BLOGGER-BLOGGER BARU: JOM BACA

Salam semua...
Sejak semalam peturunkan ilmu yang tak seberapa ade ni kat sepupu yang berminat nak jadi blogger, blogger baru yang ada potensi... nak tahu sapa dia? terjah dan follow FAKRUL NIZAM ni ya... jejaka jambu nama glamer dia hehehe... student UITM dungun, Terengganu. Wah promote sepupu hehehe... Petang-petang macam ni macam malas je kan sape setuju? komen ye hehehe... Tapi abg yen rajin gak sebab nak share ilmu untuk blogger-blogger baru macam spupu abg yen ni dan blogger-bliogger seangkatannya... "Blogger sokong Blogger kan"...


Tips-tips untuk hari ni:
  • Rajin-rajinkan diri updates entry ya jangan bagi blog kamu bersarang, kalau paling-paling takde idea sangat pun letaklah pape gambar dan jadikan ianya "WORDLESS" hehehe. Kalau mahu tips yang lengkap pasal updates entry jom tengok SINI.
  • Time ada masa free silalah blogwalking jelajah blog-blog yang ada dan jangan lupa tinggalkan komen dan link anda, maksudnya folow atau tinggalkan komen... nanti diaorang pasti balas kunjungan kita.
  • Pastikan blog kamu kemas dan tak menyakitkan mata para pengunjung yang datang blogwalking, tulisan buat bagi mudah baca dan tak sakit mata bila tengok... simple is better and less is more better. Maksunya kalau blog kamu sarat ngan aksesori sampai jadi berat tu semua akan bagi efek pada pengunjung. Wat simple-simple je... senang pengguna-pengguna berukband nk masuk... kan kan kan.
  • Kalau dah follow sesebuah blog jangan mengaharap dia akan follow kita balik, just teruskan blogwalking dan follow blog-blog yang ada. Ingat prinsip ni ya... "kalau i follow u, u tak follow i pun takde hal" sebab kita mencari follower yang betul-betul menjadi pembaca blog kita bukan follower yang follow then sepi tanpa berita.
Cukup la dulukan... kan tulis panjang-panjang korang boring plak, kang ada yang cakap abg yen membebel je keje dia hehehe... selamat mencuba ya.

Popular Posts