Wednesday, October 5, 2011

BERHATI-HATI DENGAN PEMINTA SINGGIT


Salam semua...
Abg yen nk share pengalaman ckt ni... korang bole tangkap x apa yg abg yen maksudkan dengan berhati-hati dengan peminta singgit? Sebenarnya abg yen maksudkan dengan pemintak sedekah ni,skang dh pandai demand letak harga... terus mintak singgit.


Yg mencurigakan abg yen ni pakaian diorg tu... kok ye puin nk mengemis pandai2 la pakai custume yg sesuai... nak kena ajar ke? Hehehe... tp bkn yg ni abg yen nk share tp diorg ni skang semakin berani n bile tak bg buat muka blagak... eeee

Plg menakutkan ni jd sendiri kt abg yen time nk pg ambik duit kt mesin atm cimb gombak... ingatkan sape la dok jaga pintu sbb pakaian dia mcm lbh kurang org2 yg nk masuk cucuk duit je... masuk2 je dia tahan abg yen n mintak singgit... sory abg yen nk bg, abg yen hanya akan bg kalo dia btl2 nampak susah n miskin...

Pk2 balik agak bahaya bg pmpuan sbb pemintak singgit tu lelaki sbb kalo dia mintak n kita tak bg n kalo time tu pmpuan yg dia mintak singgit tak ke naya pmpuan tu...kita memang kesian gak kt dia tp kalo pk pk balik mcm bahaya je kalo nk bg duit kt diaorg, bkn ape sbb kalo kt tgn dh memang ade singgit tu ok la bole terus bg ni kalo nk kena kuakan duit dulu dr walet sgt2 bahaya mane la tau kan dia rentap walet kita n blah tak pun acu pisau ke... so beringatlah, nk wat baik pun tgk tempat n keadaan kalo rase selamat just go on kalo rase was2 cpt2 blah...

KOMEN TANDA SOKONGAN

Categories