Wednesday, November 27, 2013

KALAU TAK KEJAM ITU BUKAN MANUSIA, BEIJING CHINA

Salam semua...

Disini abg yen nak kongsikan satu artikel yg abg yen baca pagi tadi di fb yg dikongsikan oleh kawan baik abg yen... kekejaman yg berlaku di Beijing China... Mereka ni memang takde hati dan perut ke? kejam ya allah, geram plak tgk perbuatan diorg ni... semata2 nak kan duit aniaya binatang sampai macam tu skali... cuba bayangkan kulit diorg dibuat mcm tu sah2 sakit... kesian abg yen tgk gambar2 arnab ni.




Kalau tgk bulu biri2 dia cukur takde lah rasa kesian mcm ni, hish manusia2 nape la kejam yg amat ni... memang org2 belah sana ni tak berperikemanusiaan ke? wah statement kontroversi ni... hahaha jgn salah faham statement tu ditujukan pd segelintir mereka yg kejam2 sahaja...

Sedikit petikan dr artikel yg abg yen baca pagi td:

BEIJING - CHINA . Penternak arnab di China sanggup bertindak zalim menyiat bulu haiwan itu demi keuntungan berganda.

Dalam keadaan kaki dan tangan diikat, bulu arnab disiat dua hingga tiga bulan sekali. Selepas itu, arnab dibiarkan pulih dalam sangkar kotor hingga ada yang terkena jangkitan.

Pengarah hak asasi haiwan Peta Britain Mimi Bekhechi berkata, arnab berusia dua dan lima tahun dibunuh jika bulunya tidak tumbuh.

"Kami memboikot baju sejuk atau selendang tertulis angora," katanya.








KOMEN TANDA SOKONGAN

Categories