KOMEN TERPANJANG DALAM SEJARAH BLOG ABG YEN

Salam semua...

Sy betul2 tak sangka entri sy yg bertajuk SHOUTBOX TAK PERLU KATA BLOGGER POPULAR mendapat reaksi positif daripada rakan2 blogger dan terdapat satu komen yg betul2 menarik hati n mantap... sbb ape? 1st sbb pjg giler komennya... dh mcm buat entri plak... terharu rasenyer ade blogger yg sudi meluangkan masa sebanyak tu tuk menaip komen... ternyata ianya bukan satu karangan kosong tp penuh dengan pengisian dan mantap... Jom sama2 baca komen tu:

as salam.. 
oh..tapi saya ada sedikit kurang setuju lah berkenaan term popular tu. matlamat untuk popular tu, perlu dibuang terlebih dahulu. kejayaan sesebuah blog lebih terletak pada entri2 nya. apa yang dia fikirkan, pendapatnya, tegurannya, dan idea nya. popular lebih mengundang kepada kegilaan mencari identiti yang dibuat2. wallahu'alam.. banyak blog yang saya lihat, adalah begitu.. identiti untuk mempersembahkan 'karya' sangat penting. niatnya, dan usaha.. dua perkara yang berbeza.. Blogger yang betul2 berjaya, dia adakllah versatile yang bertempat. tak lantang, dan tak juga lembut dalam entrinya. paling penting, penggunaan dan gaya bahasa. elemen rojak dwi bahasa, contohnya,.. tak salah, tapi seelokmya dalam satu perenggan yang sama yang tiada juga isi dwi bahasa. berkenaan shoutbox tu..terpulang. pada saya, penting jika ada rakan sekerja dan rakan2 terdekaty yang tak sempat buka email. shoutbox adalah medium yang mudah ketika saya online blog. buka page, lihat dikiri, taip msg. klik enter. mudah. kerja masing2 jadi mudah. ada pro dan kon. keburukan bila ada shout box, spam.... nk kenal tuannya? jom terjah blog dia sama2 sbb beliau seorang yg penuh ilmu didada... blog dia seakan fb, mula2 bukak aik ni blog ke fb hehehe.

dan ini jawapan balas dr sy:
wsalam... wah mcm tak caye je ade org komen pjg lebar mcm ni...thanx ye sbb sudi luang masa komen kt sini... mantap komen anda... popular yg sy maksudkan tu popular yg berkualiti dr semua sg bkn popular yg takde pape yg bole dbanggakan... papepn komen anda sgt mantap n takde salahnya komen anda tu... masing2 punya pendapat kan... tq sekali lagi...

Comments

Popular Posts